آموج فرآیند

صاعقه‌گیرهای الکترونیک خازنی

صاعقه گیرهای الکترونیک خازنی

یکی از جدیدترین انواع صاعقه گیرهای الکترونیک خازنی و یا صاعقه گیر های اکتیو می باشند که ظاهری ساده و در عین حال بسیار موثر دارند.  صاعقه گیرهای اکتیوی که تکتولوژی ساخت آنها فاصله هوایی می باشد را صاعقه گیر های الکترونیک خازنی می نامند و از مهمترین و بهترین تجهیزات برای حفاظت در مقابل اثرات ناشی از اصابت مستقیم صاعقه می باشند.

پدیده صاعقه و شرایط جوی شکل گیری آن

صاعقه داراي شدتي برابر 200KA است . فرکانس و شدت صاعقه به مشخصه هاي محيطي بستگي دارد و با داشتن اطلاعات دقيق در مورد مشخصه هاي محيطي ، مي توان بهترين و موثر ترين نوع حفاظت را تعيين نمود .اثرات صاعقه به دو صورت حاصل مي گردد : يکي بوسيله اصابت مستقيم و ديگري به صورت اصابت غير مستقيم .اصابت مستقيم پيامدهاي خطر ناکي براي ساختمان ، انسان و حيوان دارد و اصابت غير مستقيم خسارات اقتصادي سنگيني را به دنبال دارد که معمولا بوسيله القاء اضافه ولتاژ برروي هاديهاي الکتريکي است .

تحت شرايط اتمسفريک ، بارهاي درون ابر ، يونيزه شده و از يکديگر جدا مي شوند .، بدين صورت که بارهاي منفي به سمت پائين ابر حرکت کرده و بارهاي مثبت به سمت بالاي ابر مي روند و يا بر عکس و پتانسيل الکتريکي درون ابر به حدود ميليون ولت مي رسد . در سطح زمين نيز در يک شرايط مشابه ، اين اثر با پلاريته مختلف ايجاد مي شود .ميدان الکتريکي بين قسمت پائين ابر و سطح زمين بسيار شديد گشته و يک تخليه الکتريکي ايجاد مي گردد که حاصل آن ،جريان رو به پائيني مي باشد .وقتي اين جريان تخليه به سطح زمين مي رسد ، يک جريان با بارهاي مثبت رو به بالا ايجاد مي نمايد. وقتي اين دو جريان با يکديگر برخورد مي کنند ، مدار تخليه بسته گشته و   جريان تخليه اي بين 10 تا  200kA توليد مي شود.

چتر پوششی صاعقه گیر های الکترونیک خازنی

صاعقه گير بايد  تمام نقاط موجود ساختمان  را مورد حفاظت قرار دهد و وظيفه آن ، جلوگيري از برخورد مستقیم  صاعقه به سازه و تخليه جريان صاعقه به زمين است . جهت نصب بايد به اين نکات توجه داشت : قرار دادن صاعقه گير برروي پايه مربوطه –  استفاده از يک يا چند هادي مياني – يک گيره تست براي هر هادي مياني جهت اندازه گيري مقاومت زمين –سيستم زمين جداگانه براي هر هادي مياني – هم پتانسيل سازي سیستم های ارت.

با استفاده از تکنولوژی الکترونیک خازنی و ایجاد چتر وششی وسیع تر نسبت به صاعقه گیر های پسیو می توان از اصابت مستقیم صاعقه به سازه تنها با نصب یک ترمینال صاعقه گیر جلوگیری نمود و از لحاظ اقتصادی بسیار مقرون به صرفه تر از صاعقه گیر های پسیو پروژه را به اتمام رساند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص با ما در تماس باشید.

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد
سوالی دارید ؟ از ما بپرسید
×
آقای رضایی Whatsapp chat